1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

is this correct?

Discussion in 'A3/S3/Sportback (8P Chassis)' started by Turbo9639, Sep 16, 2012.

  1. Turbo9639

    Turbo9639 3rd gear

    Joined:
    Sep 15, 2012
    Messages:
    32
    Likes Received:
    0
    i have a 140bhp 2.0 tdi, when in neutral it will only rev up to approx 2000-2500 rpm?
     
  2. Advert Guest Advertisement


  3. mjr901

    mjr901 Parts Manager - (Main Dealer)
    Gold Supporter Audi S3 Audi Main Dealer

    Joined:
    Nov 24, 2011
    Messages:
    3,424
    Likes Received:
    915
    yep
     
  4. Sidhu88

    Sidhu88 Active Member

    Joined:
    Jan 31, 2012
    Messages:
    809
    Likes Received:
    76
    yup, pretty sure once uve turned esp off itll let u rev the whole way.
     
  5. cjsuk

    cjsuk Active Member

    Joined:
    Feb 18, 2012
    Messages:
    569
    Likes Received:
    80
    Lots of veichles do this, on the merc sprinter it did it but put the clutch down and it revs to redline
     
  6. Turbo9639

    Turbo9639 3rd gear

    Joined:
    Sep 15, 2012
    Messages:
    32
    Likes Received:
    0
    not that i wanted to rev it that hard, lol.
    thanks
     
  7. Ironborn

    Ironborn English...not so good

    Joined:
    Jan 23, 2012
    Messages:
    1,174
    Likes Received:
    213
    :uhm: Really? clutch disengaged, neutral, I can redline mine...?
     
  8. Graham89

    Graham89 Derv Perv

    Joined:
    Jul 19, 2011
    Messages:
    310
    Likes Received:
    4
    I'm assuming this is for an 'auto'. My manual just goes to redline.
     
  9. mjr901

    mjr901 Parts Manager - (Main Dealer)
    Gold Supporter Audi S3 Audi Main Dealer

    Joined:
    Nov 24, 2011
    Messages:
    3,424
    Likes Received:
    915
    I'm sure its a speed thing.

    I had a 58 plate manual 170 TDI and it would only rev so far when stood still and then if you were rolling say 15mph onwards you could leave it in neutral and rev it to the red.
     
  10. cjsuk

    cjsuk Active Member

    Joined:
    Feb 18, 2012
    Messages:
    569
    Likes Received:
    80
    Dunno what does it and what dont, but like i say my experience of this is in a merc sprinter van 313cdi 6 speed manual, in neutral goes only to 3000rpm (similar to OP but higher) when clutch dipped goes to redline (if you wanted it to). The whole fleet did it, so it's normal and i presume it's normal on the OP car.
     
  11. Daggerit

    Daggerit Active Member

    Joined:
    Feb 6, 2012
    Messages:
    963
    Likes Received:
    103
    My manual 2010 170 did this too. Would only rev to 2500 whether the clutch was dipped or not when stationary. You could turn off the ESP and it would rev all the way up though. I liked to use it as launch control... ;)
     
  12. crunchie

    crunchie Active Member

    Joined:
    Oct 2, 2009
    Messages:
    881
    Likes Received:
    77
    I once had a super eco run in the S3 and got 415 miles plus 35 left on the DIS. So 450 if I had the balls to keep going haha.

    Works out at about 42 mpg.


    As I said tho.....super boring and never to be repeated!
     
  13. Daggerit

    Daggerit Active Member

    Joined:
    Feb 6, 2012
    Messages:
    963
    Likes Received:
    103
    Did I miss something? How does that related to the OP?! Haha.
     
  14. crunchie

    crunchie Active Member

    Joined:
    Oct 2, 2009
    Messages:
    881
    Likes Received:
    77
    Damn, posted it on the wrong post! DOH!!!
     
  15. Daggerit

    Daggerit Active Member

    Joined:
    Feb 6, 2012
    Messages:
    963
    Likes Received:
    103
    Haha, I thought that might have been the case mate. :laugh:
     
  16. Soot1

    Soot1 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 27, 2012
    Messages:
    2,051
    Likes Received:
    472
    I would be a bit concerned about the I/Cooler pipes blowing off at full revs. with no load. Don't do it.
     

Share This Page