1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

What is this?

Discussion in 'A3/S3/Sportback (8P Chassis)' started by JD007F, Jul 22, 2013.

  1. JD007F
    Offline

    JD007F Member

    Joined:
    Jul 16, 2012
    Messages:
    260
    Likes Received:
    19
    [Jul 22, 2013]
    Hi guys,

    I haven't had my a3 very long and was cleaning the inside of it today and came across this below its behind the review mirror it's like a flap lol. What is it and what's it purpose lol.

    ImageUploadedByTapatalk1374523107.237045.jpg

    ImageUploadedByTapatalk1374523115.913092.jpg

    Cheers
    #1
  2. dan77
    Offline

    dan77 dan77

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    203
    Likes Received:
    2
    [Jul 22, 2013]
    it a little centre sun visor, it took me about 6 months to find mine
    #2
  3. mjr901
    Offline

    mjr901 Parts Manager - (Main Dealer)

    Joined:
    Nov 24, 2011
    Messages:
    2,885
    Likes Received:
    545
    [Jul 22, 2013]
    #3
  4. immo
    Offline

    immo Stop me

    Joined:
    Mar 17, 2013
    Messages:
    274
    Likes Received:
    40
    [Jul 22, 2013]
    Well this is spooky! I found mine yesterday too while cleaning the interior and wondered what it was lol. Had my car 9 months :)
    #4
  5. JD007F
    Offline

    JD007F Member

    Joined:
    Jul 16, 2012
    Messages:
    260
    Likes Received:
    19
    [Jul 22, 2013]
    Cheers guys that's clears that up for me and immos lol was really weird I thought I had broken something haha.
    #5
  6. thebambam
    Offline

    thebambam P.I.M.P

    Joined:
    Dec 16, 2011
    Messages:
    65
    Likes Received:
    3
    [Jul 22, 2013]
    Amazing the amount of people who dont know this. Its same with golfs (mk4s anyway). Showed my aunt/uncle few months back and they had car for over 10yrs!!
    #6
    Boydie likes this.
  7. JD007F
    Offline

    JD007F Member

    Joined:
    Jul 16, 2012
    Messages:
    260
    Likes Received:
    19
    [Jul 22, 2013]
    Haha that is amazing I'm guessing cause it's not really in a place u look to often I just saw it as I was cleaning the windscreen lol.
    #7
  8. CHEZ
    Offline

    CHEZ moderately amusing Supporter

    Joined:
    Jul 9, 2011
    Messages:
    3,813
    Likes Received:
    566
    [Jul 22, 2013]
    it took me a year to find mine too!
    a bit useless though! lol
    #8
  9. mjr901
    Offline

    mjr901 Parts Manager - (Main Dealer)

    Joined:
    Nov 24, 2011
    Messages:
    2,885
    Likes Received:
    545
    [Jul 22, 2013]
    took me 4 years and 3 8P's to find mine!

    Used it once, the day I found it, never need it.
    #9
  10. immo
    Offline

    immo Stop me

    Joined:
    Mar 17, 2013
    Messages:
    274
    Likes Received:
    40
    [Jul 22, 2013]
    Completely pointless.
    #10
  11. thebambam
    Offline

    thebambam P.I.M.P

    Joined:
    Dec 16, 2011
    Messages:
    65
    Likes Received:
    3
    [Jul 23, 2013]
    Nah ive used it loads. Specially here in germany where the sun shines good in that gap
    #11
  12. JD007F
    Offline

    JD007F Member

    Joined:
    Jul 16, 2012
    Messages:
    260
    Likes Received:
    19
    [Jul 23, 2013]
    Haha glad someone finds its useful lol
    #12
  13. BradV6
    Offline

    BradV6 Member

    Joined:
    Aug 5, 2012
    Messages:
    73
    Likes Received:
    3
    [Jul 23, 2013]
    i use mine constantly and did in my golf mk4! handy to block low sun
    #13
  14. wuta3
    Offline

    wuta3 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 1, 2012
    Messages:
    1,109
    Likes Received:
    343
    [Jul 23, 2013]
    Mine has an emergency stick of gum underneath for quick release ... isn't that what it's for?
    #14
    CHEZ likes this.
  15. RobbieWebs
    Offline

    RobbieWebs Active Member

    Joined:
    Apr 1, 2013
    Messages:
    990
    Likes Received:
    234
    [Jul 23, 2013]
    Lol I would never have noticed it until u mentioned it :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
    #15
  16. grr666
    Offline

    grr666 Member

    Joined:
    May 7, 2012
    Messages:
    171
    Likes Received:
    19
    [Jul 23, 2013]
    Over engineering at its best.
    I mean how many people do you know who have spun out
    and crashed because they were momentarily dazzled through that gap???
    #16
  17. Andy Crooks
    Offline

    Andy Crooks Well-Known Member

    Joined:
    Feb 11, 2011
    Messages:
    1,037
    Likes Received:
    106
    [Jul 23, 2013]
    It took me 7 months and I do use it every now and then
    #17
  18. sliced
    Offline

    sliced Drive safe, stay alive.

    Joined:
    Jun 12, 2012
    Messages:
    1,333
    Likes Received:
    275
    [Jul 24, 2013]
    I mounted my speed camera detector there when I used to have my a3
    #18
  19. SL11CKK
    Offline

    SL11CKK Active Member

    Joined:
    Apr 22, 2011
    Messages:
    662
    Likes Received:
    31
    [Jul 24, 2013]
    Im suprised as I thought it was just me who found this after a long time. Specifically 2 years later of owning the car.

    And mines a B6.
    #19
  20. leeds2592
    Offline

    leeds2592 When I grow up, I want a 964!

    Joined:
    Apr 26, 2012
    Messages:
    1,399
    Likes Received:
    221
    [Jul 24, 2013]
    I found it when I first got the car but didn't have a clue what it was for. Thought it was something to do with the alarm :blush:
    #20
  21. TDI140
    Offline

    TDI140 Well-Known Member

    Joined:
    May 19, 2011
    Messages:
    1,501
    Likes Received:
    158
    [Jul 24, 2013]
    I found mine a year after owning my car then the other day found one in my sisters LUPO as well lol
    #21
  22. JD007F
    Offline

    JD007F Member

    Joined:
    Jul 16, 2012
    Messages:
    260
    Likes Received:
    19
    [Jul 24, 2013]
    Haha it's comical that they out theses in our cars and they are pointless taken people months and years to discover them lol.
    #22
  23. audi-a6
    Offline

    audi-a6 Member

    Joined:
    Aug 9, 2011
    Messages:
    506
    Likes Received:
    18
    [Jul 24, 2013]
    ha, great, i was reading all these post's and thought to my self, hmmm, wounder if the a6 has it, and to my supprise after 3 years of owning the car, it does!!!!!!!!!!!!! lol
    #23
    CHEZ likes this.
  24. Andy Crooks
    Offline

    Andy Crooks Well-Known Member

    Joined:
    Feb 11, 2011
    Messages:
    1,037
    Likes Received:
    106
    [Jul 24, 2013]
    I wonder if my dads q7 has one will have a look later when I'm home from work
    #24
  25. JD007F
    Offline

    JD007F Member

    Joined:
    Jul 16, 2012
    Messages:
    260
    Likes Received:
    19
    [Jul 24, 2013]
    Haha I just love it everyone is checking I bet everyone Audi has one from a certain year it's probably some silly safety measure which none of of use haha.
    #25

Share This Page