1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

W3STY's Progress Thread

Westy May 9, 2011

?

What colour S3 Avus for the Track?

  1. Porsche Guards Red

    41 vote(s)
    57.7%
  2. Kawasaki Green

    30 vote(s)
    42.3%
  1. Jason.s

    Jason.s Active Member

    2,879
    348
    38
    Yeeeeaah do it lol. Leave the car at mine or something and come with us! Need to get all the bits from me somewhere anyway lol.
     
  2. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    That's very kind of you mate but I've decided to give it a miss and have a nice relaxing weekend with the mrs to keep her on side ;)
     
  3. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    I had a thought on my way to work this morning about what might be wrong with my car, and I was right.

    I'll let you see this picture an you can let me know what you think. Prawn isn't alowed to play as I told him my thought earlier.

    [​IMG]
     
  4. <tuffty/>

    <tuffty/> Badger 5 Edition...Its all about the flow... Staff Member Moderator Audi S3

    20,341
    3,494
    113
    EGT probe has come out lol...

    <tuffty/>
     
  5. badger5

    badger5 www.badger5.co.uk Site Sponsor

    9,172
    1,790
    113
    Seriously?
    thats it?
     
  6. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Yep. Just loctited the fecker back in!

    Wish I'd though of it earlier in the week as I'd be on my way to Chippenham right now.
     
    Pedrosousa likes this.
  7. <tuffty/>

    <tuffty/> Badger 5 Edition...Its all about the flow... Staff Member Moderator Audi S3

    20,341
    3,494
    113
    You have to laugh... your 'I am gonna set fire to the car' moment was as simple a fix as my 'stoopid mofo boost control!!!' moment... tighten up the loose thing!

    <tuffty/>
     
  8. S3 TAM

    S3 TAM Pocket now empty

    624
    10
    18
    Get in your car right now, I'm waiting for u at chippenham hotel room 105. Im ready....
     
  9. s3 Hoggy

    s3 Hoggy Whats going on???

    1,689
    129
    63
    Hahahahahahaha! That's brilliant! Bet that's a hell of weight off your shoulders!

    Are you back in love with it now then Westy?
     
  10. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    I'd jut like to point out that the EGT sensor wasn't found where it is in that picture, it was hanging down by the dog bone mount but I put it up there for the pic.

    I am a bit annoyed that I didn't think of it on Tuesday when I was messing about trying to get the mani off. However nobody else bloody thought of it did they lol
     
  11. S3 TAM

    S3 TAM Pocket now empty

    624
    10
    18
    Glad it was an easy fix tho. And free.
     
  12. Jay A3

    Jay A3 #because Racecar Team Daytona Audi A3 Manual

    2,118
    351
    83
    I'm here room 56!
    Westy get going, Karl ain't getting here till 10-11
     
  13. S3 TAM

    S3 TAM Pocket now empty

    624
    10
    18
    Was that u jay in the white beast?

    Wanna go out for a fag?
     
  14. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Except I've already bought everything lol. Could sell it on or keep it for when the manu does fail, cos we all know it will!
     
  15. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Car is still in a fair few bits and Welly has my track session now so probably won't make it. Maybe tomorrow but still need to test drive my car to ensure its all ok.
     
  16. S3 TAM

    S3 TAM Pocket now empty

    624
    10
    18
    Test drive it here....
     
  17. Jay A3

    Jay A3 #because Racecar Team Daytona Audi A3 Manual

    2,118
    351
    83
    im outside

    sorry for using your thread as a social networking site
     
  18. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Feck off you homos :(
     
  19. Jason.s

    Jason.s Active Member

    2,879
    348
    38
    F.k.n LOL
     
  20. s3dave

    s3dave TFSI Hybrid Supporter

    10,110
    736
    38
    Take the fcn Aviators off next time you do diagnosis ....:lmfao:
     
    Westy likes this.
  21. rhubarb4

    rhubarb4 Certified Audi nutter Gold Supporter Team Silver quattro Audi S3

    1,748
    184
    63
    At last Karl has turned up, had mixed grill and toffee waffle dessert, great hotel dude :D
     
  22. StaceyS3

    StaceyS3 Well-Known Member

    2,473
    450
    83
    Well at least you didn't burn it, nice cheap fix, bet your relieved as well as fecked off ;)
     
  23. chaz20vt

    chaz20vt Member

    428
    21
    16
    Glad to hear you fixed it mate finally got round to reading your whole thread cracking car BTW
     
  24. vrbob

    vrbob Thats no Moon, Thats a space station!

    2,375
    170
    63
    And relax.........lol
    glad its sorted mate and the bits you bought in the heat of the moment I am sure you will make good use of :)
     
  25. chaz20vt

    chaz20vt Member

    428
    21
    16
    Or sell them on again
    ;)
     
  26. vrbob

    vrbob Thats no Moon, Thats a space station!

    2,375
    170
    63
    Vulture lol
     
  27. chaz20vt

    chaz20vt Member

    428
    21
    16
    Sorry
     
  28. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    It's alive :yahoo:

    Going to go out and give it some abuse later. Hopefully it'll last a bit longer then last time!
     
  29. StaceyS3

    StaceyS3 Well-Known Member

    2,473
    450
    83
    Good luck mate all should be fine and you'll fall in love with it all over again first time you open her up :)
     
  30. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    I only opene her up 3 times before she blew the EGT sensor out lol. Fingers crossed.

    I'm going to B&Q in a bit to buy some bits to make an XS mani heat shield. Does anyone know the size of bolt that will fit in the threaded holes at the rear of the rocker cover?
     
  31. s3dave

    s3dave TFSI Hybrid Supporter

    10,110
    736
    38
    I think they are M6....
     
  32. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    This car is an absolute mad man! :racer:
     
  33. s3 Hoggy

    s3 Hoggy Whats going on???

    1,689
    129
    63
    Shame you didn't make it today Westy! Would of been good to see how yours compared to Tam's, his was going very well!
     
  34. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Don't worry that comparison will be made in 3 weeks time at Bedford autodrome ;)
     
  35. jojo

    jojo Looking for Boost! Staff Member Moderator Team Daytona quattro Audi S3 Audi A6 Audi Avant Owner Group

    28,769
    3,436
    113
    I felt like Westy after one lap at ADI, lost all my power, limped back to pits, and still not much better in session two, nevermind on the way home! :sob:
     
  36. StaceyS3

    StaceyS3 Well-Known Member

    2,473
    450
    83
    It's one thing making the power but it's another keeping it!!

    Mine gets hot and bothered within a minute but expect Westys will hold it a lot longer ;)
     
  37. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Rtech never saw egts above 930 on the rollers ;)
     
  38. 16Klappe

    16Klappe I <3 Panda's! Supporter

    5,795
    1,183
    113
    Man-meth.

    Niki showed me this the other day -

    [​IMG]

    It's on Ting-Tong's car so he's just using it as a test bed **** about; it's a K04-023 in the same state of tune as Westy's and a similar power with no intercooler. It makes 12psi at 4800rpm when stationary!

    Ting Tong's car has had such a hard life lol. Its' like the kid you used to bully at school; it just keeps coming back for more and eventually you start to love it.
     
  39. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Wow. 4 WMI inlets. Wouldn't want the WMI failing on that lol.

    Did he tell you what type of AITs they were seeing?

    Knowing how unreliable my WMI has been since fitting it in January I think I'd still like a FMIC as a failsafe :faint:
     
  40. 16Klappe

    16Klappe I <3 Panda's! Supporter

    5,795
    1,183
    113
    He didn't tell me the figures, but I'll ask next time I speak to him. He just said "and it doesn't get hot", so I'd presume they are pretty good. Ting Tong's car is always mental, he just gets Niki to put whatever he fancies on it and run it at it's maximum so that they can learn from it.

    The spool up on that car is unholy, totally unlike anything you or I could comprehend on a K04. It really puts into light the criticism that our turbo's get for not being up to the job, actually they can be made pretty bloody brutal (as per your car) if you know what you're doing. There are a couple of videos on facebook I think.

     

Share This Page