1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Spraying S3 mirrors aluminium? Anyone done it?

Discussion in 'A3/S3 Forum (8L Chassis)' started by Gops, Dec 31, 2011.

  1. Gops

    Gops 6th gear @7000rpm
    Gold Supporter Audi S3

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    2,852
    Likes Received:
    400
    has anybody thoughts about spraying theirs? I want alu mirrors but dont want them nicked so im thinking of spraying mine. Probs wont look 100% real but the new ones are sprayed and if they are nicked then atleast your not forking out £00's for mirror casings? anyone sprayed theirs? I wanna do mine but thoughts to which spray and they best way to do them?
     
  2. Google AdSense Guest Advertisement



    to hide this advert.
  3. <tuffty/>

    <tuffty/> Badger 5 Edition...Its all about the flow...
    Staff Member Moderator Audi S3

    Joined:
    Sep 14, 2008
    Messages:
    18,257
    Likes Received:
    2,416
    Sell them, make loads, buy std ones your colour, pocket profit... simples..

    <tuffty/>
     
  4. Gops

    Gops 6th gear @7000rpm
    Gold Supporter Audi S3

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    2,852
    Likes Received:
    400
    Mmmm sounds like a plan.. Wanna buy some mirrors tufty :cool: haha
     
  5. <tuffty/>

    <tuffty/> Badger 5 Edition...Its all about the flow...
    Staff Member Moderator Audi S3

    Joined:
    Sep 14, 2008
    Messages:
    18,257
    Likes Received:
    2,416
    Should also be pointed out that the point of aluminium mirrors on a 'S' car is that they look aluminium... wasn't done for the lightness.. :)

    <tuffty/>
     
  6. <tuffty/>

    <tuffty/> Badger 5 Edition...Its all about the flow...
    Staff Member Moderator Audi S3

    Joined:
    Sep 14, 2008
    Messages:
    18,257
    Likes Received:
    2,416
    Not me mate... but they fetch decent enough money on eBay (which is why they get nicked lets face it)... and yours will prob be the only legit set on there if you list them LOL

    <tuffty/>
     
  7. Gops

    Gops 6th gear @7000rpm
    Gold Supporter Audi S3

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    2,852
    Likes Received:
    400
    LOL probably true! Im not fussed about having them because I think the car looks nice with the Normal mirrors but If they look decent enough to look alu then worth a shot. Ive got a spare mirror in the garage, i'll play with that and report back with some feedback on how they look? If they look remotely good then could be good consumer advice :D
     
  8. S3 Rav

    S3 Rav Well-Known Member

    Joined:
    Feb 13, 2008
    Messages:
    2,826
    Likes Received:
    27
    Kiddah Gops what you up to bro. Think it was Sandeep that sprayed his like Matt silver. Wait for him to reply.
     
  9. AARON77

    AARON77 Well-Known Member

    Joined:
    Nov 14, 2007
    Messages:
    1,322
    Likes Received:
    26
    PHD THE SPRAY SHOP
    PAUL HARRIS
    23 silverbirches,aston road bromsgrove
    b60 3ex worcestershire, Worcestershire
    United Kingdom

    Phone: 01527|558166
    Email: thesprayshop@btconnect.com

    Try this guy he does metalized spraying that can actually look like chrome or brushed steel
    I saw it on eBay
    Type in- metallised spray painting
     
  10. Idrees

    Idrees Member

    Joined:
    Apr 8, 2011
    Messages:
    106
    Likes Received:
    5
    A DIY job is almost guaranteed to look bad, very bad. Have them vinyl wrapped, not too expensive and they'll look as chrome as you want them to.
     
  11. s3 Hoggy

    s3 Hoggy Whats going on???

    Joined:
    Apr 4, 2009
    Messages:
    1,665
    Likes Received:
    104
    Wrap them in aluminium foil!
     
  12. Gops

    Gops 6th gear @7000rpm
    Gold Supporter Audi S3

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    2,852
    Likes Received:
    400
    Lol it'll look a part of the space Program if I do!

    Might just give that guy a call Aaron cheers for that! I've got a spare mirror so I'll try it on that, if it looks **** then I'll get a wrap. The only thing was I wasn't sure if the wrap would fit around the tight edges?
     
  13. camscockle20vT

    camscockle20vT The stigs ugly brother

    Joined:
    Nov 18, 2010
    Messages:
    1,743
    Likes Received:
    76
    I used some metalic paint from halfrauds, but i wouldnt laquer them as it ruins the shiney finish.
     
  14. Sandip

    Sandip Well-Known Member

    Joined:
    Nov 7, 2006
    Messages:
    2,430
    Likes Received:
    83
    I've sprayed mine, very easy and fairly cheap to do...

    A can of primer, silver of your choice and i got satin laquer. Just take your time and don't rush it, thin even coats and you'll get a good finish :cool:

    [​IMG]
     
  15. Gops

    Gops 6th gear @7000rpm
    Gold Supporter Audi S3

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    2,852
    Likes Received:
    400
    Wow that's really good!! Did you use grey primer? What silver did you use and where did you get your stuff from? Gonna do this!
     
    #14 Gops, Jan 1, 2012
    Last edited: Jan 1, 2012
  16. Sandip

    Sandip Well-Known Member

    Joined:
    Nov 7, 2006
    Messages:
    2,430
    Likes Received:
    83
    Yep, used grey plastic primer. Can't remember the name of the silver i got but i got it all from Halfrauds though :)

    Make sure you rub the mirrors down thoroughly and another trick...shake the can then put the can in a bucket of hot water whilst you prepare the mirrors

    An old retired bodyshop guy told me this...lol
     
  17. Gops

    Gops 6th gear @7000rpm
    Gold Supporter Audi S3

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    2,852
    Likes Received:
    400
    Wicked cheers Sandip! Did you use the lacquer from halfrauds? Thanks for the tips! I'll post some pics when I get around to doIng it!!
     
  18. Sandip

    Sandip Well-Known Member

    Joined:
    Nov 7, 2006
    Messages:
    2,430
    Likes Received:
    83
    Yep, i've forgot if it was satin or matt actually. Definitely bought it all from Halfrauds though :)
     
  19. Gops

    Gops 6th gear @7000rpm
    Gold Supporter Audi S3

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    2,852
    Likes Received:
    400
    sweeeet! Cheers man, i'll have a look and see which one is the best! :D
     

Share This Page