1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Single Grill Conversion Done....V6 S3 Hybrid!!! pic heavy

Sarah's A3 Aug 16, 2010

  1. Sarah's A3

    Sarah's A3 MODERATOR V6 S3 Hybrid Moderator

    5,920
    30
    38
    Cheers for that, really appreciated. I like to get my hands dirty lol! Still loads to do to him but will have to wait til next summer now.
     
  2. rasA4

    rasA4 Four Rings Mafia Specialist Team V6 Audi A4 saloon

    3,287
    119
    63
    just seen your thread Sarah, top job!
     
  3. Chappy

    Chappy Call me Dan! Audi A5

    471
    25
    28
    Any new mods then Sarah? :)
     
  4. Sarah's A3

    Sarah's A3 MODERATOR V6 S3 Hybrid Moderator

    5,920
    30
    38
    No not at the moment. Spent too much getting him to Oz. Am hoping to get a FBMFSW in the near future. Am still trying to find an Aussie sat nav disc too lol
     
  5. FranA3

    FranA3 FMDETAILING Site Sponsor Regional Rep Gold Supporter Team Brill Red Audi A3

    7,264
    363
    83
    ebay for the sat nav disk ?? oz has an ebay doesnt it ? , are you all sorted now for driving your motor in oz now any cool pics of your motor too i need my ozzy fix lol
     
  6. Sarah's A3

    Sarah's A3 MODERATOR V6 S3 Hybrid Moderator

    5,920
    30
    38
    Yeah theres an Aussie Ebay but they dont come up often. Prices for things on the Oz Ebay is high! Its strange. (just looked on UK Ebay and what im after is £40 about $60 but on Ebay AU its $180!!!) Will do some good pics soon now I have the plates on and able to enjoy driving him about. Feels good too. WAnting to try to get him on the beach to do some pics lol....
     
    Last edited: Aug 13, 2011
  7. paddy

    paddy Audi=No fault code, no idea Team Ibis Audi S3 Black Edition DSG

    5,382
    214
    63
    Make sure those Holden's don't kick sand in his lights :)
     
  8. FranA3

    FranA3 FMDETAILING Site Sponsor Regional Rep Gold Supporter Team Brill Red Audi A3

    7,264
    363
    83
    ouch $180 thats a bit harsh , yeah get some pics up :)
     
  9. loudchris53

    loudchris53 Member

    402
    6
    16
    I have a few questions for you sarah as i want to do the same conversion you have done on my car, how did you know how much to cut the bumper reinforcer bar by? is it easier to buy an s3 one and bolt that on? How did you stop the exhaust pipe from looking like it has disappeared into the bumper as i have read that the s3 rear bumper does not go in as much at the bottom, were the front fogs a straight swap or was there wiring work required?

    Thanks :)
    Chris
     
  10. ShaunS3

    ShaunS3 Yorkshire & Humber Rep. Regional Rep VCDS Map User

    1,178
    215
    63
    Very nice A3 Sarah! Like the fact that you are not scared to chop and modify your A3 to meet your taste. Looks great, well done! :)
     
  11. FranA3

    FranA3 FMDETAILING Site Sponsor Regional Rep Gold Supporter Team Brill Red Audi A3

    7,264
    363
    83
    sarah is a testament to girls who love there cars and are not scared to get their hands dirty :)
     
  12. AliGod78

    AliGod78 Member

    52
    4
    6
    Brilliant conversion, a valiant and brave go at it with amazing results.
    You anywhere near Shelley?
     
  13. jpestrada115

    jpestrada115 Member

    51
    2
    6
    Finally found this thread Sarah! Top conversion job.

    Parts here in Oz is $$$$$$!!!

    You should've loaded up your container with Audi parts when you moved here and sold them to us lol.
     
  14. Sarah's A3

    Sarah's A3 MODERATOR V6 S3 Hybrid Moderator

    5,920
    30
    38
    Hey thanks. I enjoyed doing it tbh.

    I know!!! If I had known what the prices were like over here I would have tried to bring stuff over. Crazy crazy prices here. Its still cheaper to buy some stuff in the UK and pay postage, how daft is that!!!!

    Whats worse is second hand values here lol, I've never known prices be sooooo high! I should have brought some old Audis over lol.

    So where abouts are you over here???
     
  15. PH1L

    PH1L Gievf Buckets

    3,851
    40
    36
    long time no see sarah hope youre well!
     
  16. jpestrada115

    jpestrada115 Member

    51
    2
    6
    Yep. You would have noticed that a lot of members in ozaudi Source parts from everywhere except Aus!!!

    I'm in Cairns, Queensland. How about you?
     
  17. Sarah's A3

    Sarah's A3 MODERATOR V6 S3 Hybrid Moderator

    5,920
    30
    38
    Yeah I noticed that over on OzAudi. Got some help from that site just before we arrived.

    We are in Perth. Quite cut off over here and they seem to have a few of their own laws on pricing!!! Hey ho, will never be rich lol
     
  18. aleks_laza

    aleks_laza New Member

    5
    0
    1
    Hello all
    I really neead your help, please.
    I want to convert a pre-facelift A3 2004 (with double grill) to S3, single-frame. I bought from ebay a used S3 2008 bumper, but along with the bonnet and fog lamps, I have to change or modify the reinforcement bar :((. Can someone help me with information regarding the exact size that must be cut from reinforcment bar so that S3 bumper fits?
    ala1.jpg s3.jpg

    Thank you!
     
  19. Pepsi

    Pepsi Member

    84
    21
    8
    cut off a rectangle shape 25mm high and 200mm long and that should do it pal
     
  20. Pepsi

    Pepsi Member

    84
    21
    8
  21. aleks_laza

    aleks_laza New Member

    5
    0
    1
    Thank you Pepsi ! very good information
     
  22. Sarah's A3

    Sarah's A3 MODERATOR V6 S3 Hybrid Moderator

    5,920
    30
    38
    When I did mine, I used an angle grinder to take off approx. 20mm high tapering off to nothing. Worked fine.
     
  23. Drury93

    Drury93 Member

    31
    1
    6
    hope no one mind be asking , i have a 2003 pre facelift split grill a3 , i want to change to a s3 bumper but i will have to change both wings aswell as bonnet and crash bar . is this correct ?
     
  24. fozzy_91

    fozzy_91 New Member

    2
    0
    1
    Hi, I have recently bought a 2007 s3 front bumper and bonnet for my 04 a3 3.2 v6. Just wanted to know how to fit the headlight washers to my existing washer bottle. Thanks for the help.
     
  25. TDI140

    TDI140 Well-Known Member

    1,632
    175
    63
    So your car is a v6 with turbo ?
     
  26. fozzy_91

    fozzy_91 New Member

    2
    0
    1
    No turbo yet...... Thats next on my list

    Just wanted to know how to get the headlight washers working with my new s3 bumper.
     
  27. TDI140

    TDI140 Well-Known Member

    1,632
    175
    63
    I was on about sarah's v6 lol, but what turbi are you going for ?
     
  28. Mikheil

    Mikheil New Member

    5
    0
    1
    Amazing work!! Wanna try
     

Share This Page