1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

R32 Owner in Manchester

Discussion in 'The Welcome Section' started by R32ANT, Aug 17, 2011.

  1. R32ANT

    R32ANT New Member

    Joined:
    Aug 17, 2011
    Messages:
    16
    Likes Received:
    1
    Hi guys just a quick hello, I'm a member over on R32oc and as the golf and Audi 3.2 is the same platform was after some tuning advise

    Cheers
    Ps will edit my profile when I get home


    My car
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Let me know what you guys think
     
  2. Google AdSense Guest Advertisement



    to hide this advert.
  3. Sarah's A3

    Sarah's A3 MODERATOR V6 S3 Hybrid
    Staff Member Moderator

    Joined:
    Feb 19, 2010
    Messages:
    5,920
    Likes Received:
    29
    Howdy and welcome aboard. Not too much you can do tbh. There are small gains in a map, exhaust etc but nothing too noticeable. The big way is bolt a turbo on!!! Nice looking R32.
     
  4. Administrators

    Administrators Administrator
    Staff Member Administrator Audi Sport Owner Group saloon Audi A2

    Joined:
    Jan 2, 2003
    Messages:
    3,887
    Likes Received:
    489
    Hi R32ANT

    I would stay away from any forced induction :) just cams exhaust and a remap :)

    and welcome to the site :)

    A
     
  5. Administrators

    Administrators Administrator
    Staff Member Administrator Audi Sport Owner Group saloon Audi A2

    Joined:
    Jan 2, 2003
    Messages:
    3,887
    Likes Received:
    489
    Oh and throw the induction kit you have away and get an ori Air box back on....... You might need a new are mass
     
  6. dannyh

    dannyh Nogaro S3

    Joined:
    Jul 4, 2009
    Messages:
    788
    Likes Received:
    12
    Welcome mate, nice to see you on here
     
    R32ANT likes this.
  7. R32ANT

    R32ANT New Member

    Joined:
    Aug 17, 2011
    Messages:
    16
    Likes Received:
    1
    I'm running stage 2 revo software, full miltek with 100 cel cats, carbonio induction.
    Looking at some schrick cams but I want to go supercharged next year.
    I've got the b7 rs4 front brake set up, rear tarox drilled discs and tarox corsa pads.
    helix paddle clutch with single mass flywheel.
    Ap coilovers, neuspeed anti roll bars, fully pollybushed, adjustable rear tie arms.
    Comp brake top mounts, neuspeed front strutbrace, and unibrace rear.
    Blue haldex controller, and probably other things I've forgotten lol
     
  8. Sandra

    Sandra MODERATOR
    Staff Member Moderator TeamMisano Gold Supporter quattro Audi S3

    Joined:
    Sep 12, 2010
    Messages:
    19,745
    Likes Received:
    3,850
    Hi welcome to ASN.
     
  9. dannyh

    dannyh Nogaro S3

    Joined:
    Jul 4, 2009
    Messages:
    788
    Likes Received:
    12
    WOW sounds a lot when you say it like that, bet you cant wait to get it on the track at ADI. other people on here will have some stiff competition from you lol.

    You do need a charger or turbo lol

    BIG monies tho...
     
  10. R32ANT

    R32ANT New Member

    Joined:
    Aug 17, 2011
    Messages:
    16
    Likes Received:
    1
    I no it's a next year thing that, gonna fit my peloquin diff this weekend ready for castle Combe ;)
     
  11. dannyh

    dannyh Nogaro S3

    Joined:
    Jul 4, 2009
    Messages:
    788
    Likes Received:
    12
    ha ha, its gonna handle top then mate!!! it will be unreal with a charger lol

    P.S. i cant wait to see it on the track, (well see the back of it at least lol )
     
  12. R32ANT

    R32ANT New Member

    Joined:
    Aug 17, 2011
    Messages:
    16
    Likes Received:
    1
    You'll be infront of me mate with the mapped 1.8t
     
  13. dannyh

    dannyh Nogaro S3

    Joined:
    Jul 4, 2009
    Messages:
    788
    Likes Received:
    12
    LMAO
     

Share This Page