1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

My new S.Blue S3!!

Boydie Jul 18, 2009

  1. Staz

    Staz is a retronaut Moderator VCDS Map User

    6,206
    67
    48
    No mate I have RNS-E, but you were asking about a potential price a while ago weren't you? I sure someone would want it as I'm sure it's a good bit of kit.
     
  2. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    Yeah, think I will keep hold of it though for resale time! But if offered good money for it I would have to think about it!
     
  3. N8

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    17,163
    720
    113
    Loving the RNS boydie, you won't regret the headlight switch, makes so much difference.
     
  4. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    cheers mate - anyone got a part number for the switch with coming home function button?
     
  5. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    Bought Need For Speed Shift last week, see something familiar???? :p

    [​IMG]

    However, this one has 329bhp, 427lb/ft, 0-60 in 3.39s lol
     
  6. S.

    S. Save the manuals Team Ibis TFSI Owners Group Audi S3 quattro Manual

    2,084
    577
    113
    lol :respekt:
     
  7. N8

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    17,163
    720
    113
    Looks quality Boyds haha
     
  8. Staz

    Staz is a retronaut Moderator VCDS Map User

    6,206
    67
    48
    You have even matched the seats!!
     
  9. evocos

    evocos Member

    512
    9
    16
    Slightly off topic,but you put the picture up:lmfao:,I was thinking of getting need for speed shift,would you recommend it :racer:


    Car looks awesome
     
  10. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    haha yeah - def would recommend it!!

    Cheers for the virtual car praises!
     
  11. Lee_R

    Lee_R Active Member

    2,499
    12
    38
    Are those Hankook tyres any good? :)
     
  12. evocos

    evocos Member

    512
    9
    16
    Cheers Boydie,i'll pick one up at the weekend,if only to get my own virtual car :moa:
     
  13. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    Some more pics: :)

    [​IMG]</B>

    [​IMG]
     
  14. Wai-Fan

    Wai-Fan Member

    530
    2
    18
    :hubbahubba:

    I want it!!! :sob:
     
  15. Staz

    Staz is a retronaut Moderator VCDS Map User

    6,206
    67
    48
    I wish mine was that clean and shiny! :hubbahubba:
     
  16. Ash B

    Ash B Well-Known Member

    5,832
    85
    48
    Car looks very clean and shiny in those photos! I'm jealous :)
     
  17. kkp0897

    kkp0897 Active Member

    771
    45
    28
    Mate, I completely love your car. It looks and sits beautifully. I'm in awe. When I come around to buying wheels, you're gonna have to be my consultant!
     
  18. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    No problem mate, would be my pleasure!

    Thanks for the comments - pity with the weather the car cannot stay as clean :(
     
  19. S3RYE

    S3RYE Interior Next!!

    3,448
    71
    48
    love your car boydie! as kkp said sits beautifully.. i dont want 19s for ride reasons but i really think your car makes me go weak for them.. them ch's fill the arches sweeeet:icon_thumright:
     
  20. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    The suspension is not really much harsher than it was standard on the 18s and suspension

    Just get a decent set of springs eg H&R and a decent profile tyre and there should be no issues or worries!

    Thanks for the comments! :)
     
  21. N8

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    17,163
    720
    113
    I still think a rear spacer Boyds, when I wash mine next week, I'll show you my set up on the helios..
     
  22. S3RYE

    S3RYE Interior Next!!

    3,448
    71
    48
    n8 u got any pics of your car? on helios? your avatar looks :hubbahubba:
     
  23. mattandrew

    mattandrew Member

    977
    21
    18

    Whos the strange character on the street corner with his arms crossed
     
  24. N8

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    17,163
    720
    113
    Will do a thread next week, need to sort out my photobucket account
     
  25. kkp0897

    kkp0897 Active Member

    771
    45
    28
    LOL!! - I was more interested in who he was looking at ;)
     
  26. kkp0897

    kkp0897 Active Member

    771
    45
    28
    I agree, your car looks sweet under a magnifying glass.. need to see some more so hurry on up and get your photobucket account sorted.:whip:

    Takes 2 mins.... :thumbsup:
     
  27. N8

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    17,163
    720
    113
    alright alright, I'll do it now :laugh:
     
  28. TDI-line

    TDI-line Uber Post Whore Team Floret Silver quattro Audi A3 Black Edition TDi

    9,738
    1,832
    113
    Very nice Boydie, you must be very pleased.:icon_thumright:
     
  29. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    Yeah lad, love it!!! Just thinking about the ITG CAI at the minute so hopefully that is next on the cards!! :)
     
  30. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    Not much has happened with the car at all since October but over the xmas period my friend and I installed Cruise to both our S3's

    Such a cheap and easy mod to do which literally took us 35mins to do each car.

    A £450 optional extra from audi done for £75 in parts and a bit of research! :)

    Also finally got a S3 badge for my FBMFSW!

    The car is currently covered in muck, slush and slat during this bad weather :( can't wait to get it cleaned properly! Nothing beats a clean car in the middle of snow!
     
  31. Staz

    Staz is a retronaut Moderator VCDS Map User

    6,206
    67
    48
    £450?! It was £240 when I ordered mine, still a rip off though.
     
  32. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    My mistake, must be £240 lol still, such a saving! :p
     
  33. S3 Rav

    S3 Rav Well-Known Member

    2,825
    30
    48
    pics...
     
  34. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    Latest Mod: retro fitting of tyre pressure monitor

    Battery and housing had to be removed to access the ABS

    [​IMG]

    Dismantling of lower dash - wanted to reposition my KCE module and wiring also!

    [​IMG]

    Removal of scuttle panel, wiper arms and cover to run wire from ABS to fuse box below steering wheel

    [​IMG]

    Installation of switch once wiring compelted

    [​IMG]

    All put back together :)

    [​IMG]
     
  35. JustCharlie

    JustCharlie Member

    295
    0
    16
    could you tell me more about the DIY cruise fit pal?
     
  36. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    What exactly do you want to know? there are how to guides on vagoc. Very easy retro fit. I don't know what coding needs to be done as my mate did it but its in the guide!
     
  37. JustCharlie

    JustCharlie Member

    295
    0
    16
    cheers will have a look
     
  38. N8

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    17,163
    720
    113
    Nice one that, will have a look, I got the button on the dash but doesn't do anything, fake mods ftw :wub::laugh::ninja:
     
  39. Boydie

    Boydie S3 8V DSG VCDS Map User

    3,493
    635
    113
    It is an easy, straight forward enough mod to do N8 - Plenty of write ups on it!
     
  40. N8

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    17,163
    720
    113
    Cheers Boydie, your a lovely lad, when u next coming over to UK for some shows?
     

Share This Page