1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

My New Car Detail

Discussion in 'Detailing - Sponsored by Slim's Detailing' started by dzTT, Nov 4, 2011.

  1. dzTT

    dzTT Active Member

    Joined:
    Feb 2, 2011
    Messages:
    333
    Likes Received:
    29
    I got myself a Audi A3 2.0Tdi Black Edition at the start of September so I got the car detailed yesterday by a friend when I was at work, been so busy that Ive not been able to give it a good clean since I got it at the start of september so thought it deserved something special, anyway here is his write up:


    "Was asked by a friend of a friend well more work colleague at the local refinery to tidy up his new car he got in September this year.


    Few before's


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Wheels were scrubbed with Smart wheels


    [​IMG]
    [​IMG]


    It was washed with Britemax shampoo, clayed, detarred and 2 layers of Collonite 845 on the bodywork, Nanolex glass sealant on the glass, Britemax metal twins on the exhaust and 1z vinyl gel on the trim.


    Interior was hoovered, glass cleaned with Maxolen glass cleaner (highly rate it), plastics were cleaned with G101 dressed with Maxolen Blue Star, leather cleaned with Furniture clinic leather cleaner then protected with Furniture Clinic protection cream.


    [​IMG]


    Then a final wipedown with Zaino Z6


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]"




    Really pleased with how it has turned out just gotta try to keep it clean now :meeting:


    Enjoy


    Dazz
     
  2. Google AdSense Guest Advertisement



    to hide this advert.
  3. FranA3

    FranA3 events moderator
    Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,147
    Likes Received:
    250
    looks a good job your buddy did mate , good lucy trying to keep it clean esp over winter , winter doesn't help my OCD at all lol



    : edited
     
    #2 FranA3, Nov 4, 2011
    Last edited: Nov 5, 2011
  4. drmole

    drmole Well-Known Member

    Joined:
    Apr 8, 2010
    Messages:
    1,566
    Likes Received:
    33
    OCD fran lol yeah looks good results there take it from another phantom black owner it wont last long unfortunatly lol
     
  5. dzTT

    dzTT Active Member

    Joined:
    Feb 2, 2011
    Messages:
    333
    Likes Received:
    29
    Yeah its kinda already dirty haha was a bit wet today and the spray off the road has got it a bit dirty :(
     
  6. drmole

    drmole Well-Known Member

    Joined:
    Apr 8, 2010
    Messages:
    1,566
    Likes Received:
    33
    i know man mines the same any plans for the A3 then?
     
  7. FranA3

    FranA3 events moderator
    Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,147
    Likes Received:
    250
    i hate winter :( shiny paint has gone into hibernation for a while will come back next year lol
     
  8. dzTT

    dzTT Active Member

    Joined:
    Feb 2, 2011
    Messages:
    333
    Likes Received:
    29
    Lower it a bit, only on springs this time. and try to space the wheels out a bit. Debadge and looking into remaps but i know there was some problems gettin the remaps done so ill need to wait and see for that one
     
  9. nally

    nally MPG the new BPH

    Joined:
    May 19, 2010
    Messages:
    2,102
    Likes Received:
    33
    nice thread thank for the recomendations :cold:
     
  10. PhilM81

    PhilM81 Quattro, bring on the SNOW!

    Joined:
    Sep 7, 2011
    Messages:
    84
    Likes Received:
    0
    Lookinh good, out of interest what % tints do you have on the back sides and rear? Cheers
     
  11. nally

    nally MPG the new BPH

    Joined:
    May 19, 2010
    Messages:
    2,102
    Likes Received:
    33
    nice job single pipe on 2.0 tdi?
     
  12. FranA3

    FranA3 events moderator
    Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,147
    Likes Received:
    250
    on the newer models only the 170hp tdi has the twin exhausts nally
     
  13. RussZS

    RussZS Member

    Joined:
    Dec 7, 2011
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    That looks superb! I really like the BE A3's!
     
  14. butler2.8i

    butler2.8i Member

    Joined:
    Jun 27, 2009
    Messages:
    184
    Likes Received:
    23
    Cracking looking car matey, think i recognise the drive of the detailer lol
     
  15. CHRIS555

    CHRIS555 DOPE with added OCD

    Joined:
    Jul 4, 2010
    Messages:
    1,941
    Likes Received:
    2

Share This Page