1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

My A3 2.0 TDI

Kev_M5KPL Sep 13, 2009

  1. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    Right then people as promised here is my Built thread
    So i have had the car about 18 month now... bought it like this:..
    [​IMG]
    then after a few weeks got coilovers fitted new grill and had a bit of a play with the audio and came out with this..:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    and i decided to get some new wheels:...
    [​IMG]
    [​IMG]
    and then i got a few bits done over xmas and run on the winters...
    [​IMG]
    then i ended up with this........ after many hours over the xmas period...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    also did a few bts to the A pillars
    [​IMG]
    [​IMG]
    then when i got the money got these :D:
    [​IMG]
    then got these bad boys done :)
    [​IMG]
    then after nationals and DC i fancied a bit of a change so whilst me bumper was away having work to it Me Nimrod and Kris decided to go a little KRAZY and did this to a spare bumper !!

    [​IMG]
    then i got this back :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    and this is how it looks now :)
    [​IMG]

    [​IMG]
    Enjoy people i will keep it up to date as and when things happen lol..
    OUT!

    CLICK FOR BIGGER PICTURE!!
     
  2. tdisportuk

    tdisportuk Member

    460
    0
    16
    looking good mate..keep up the work! rims look nice, and love that ghetto sparayed bumper! haha
     
  3. Boydie

    Boydie Boycie VCDS Map User

    3,198
    312
    83
    Ah!! So that was you parked near our club on Saturday! Didn't realise mate or I would have introduced myself!

    Saw you at the OEM+ stand
     
  4. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16

    Yeah that is the Club i am part of mate and you at Players?..

    thanks for comments.
     
  5. Boydie

    Boydie Boycie VCDS Map User

    3,198
    312
    83
    No not players - we were just parked right beside yours - club called 6YC
     
  6. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    Not done an Update for a while but here are a few bits myself has been busy with but also AMI has been busy with .
    My Interior bits :
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Engine Bay bits:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Complete Car: :)
    [​IMG]


    Clicky for bigger picture
     
  7. smudge_don

    smudge_don Active Member

    2,944
    11
    38
    Ahhhh i saw this at Modded Nats when it was all creamed up

    Looked lush!
     
  8. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    Thanks Smudge.. but i prefer her now .. lol..
     
  9. kaz219

    kaz219 Active Member VCDS Map User

    1,808
    2
    38
    Looks the dogs u know whats mate - really nice.

    One of my favourite A3s on here!
     
  10. jb0o

    jb0o North East Forum Moderator Site Sponsor Regional Rep VCDS Map User

    2,662
    116
    63
    Brilliant example of the double grille :)
     
  11. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    right peoples got a few updatesz to do when i finally get roudn to it ..
     
  12. mike1628

    mike1628 Member

    125
    0
    16
    Kev

    Very nice mate i dont think ive ever seen so many changes good end result tho nuff respect to the work put in
     
  13. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    well as said will get an update soon with new wheels more audio stuff engine bay stuff and lower :yahoo:
     
  14. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    just a couple of photo i took other night getting some better ones done..
    [​IMG]
    [​IMG]



    also had a play with a few things under the engine bay but not much has changed but here are 2 of my fav photo's of her...
     
    Last edited: May 30, 2010
  15. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    now then not done a update as such for a while as been having a few problems but all the boost issues are now sorted :)

    here are a few photos of here from a recent show and other bits

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    a few bits done to the audi finally finished.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    the graffiti bumper is now in primer and is for sale.
     
  16. Ash B

    Ash B Well-Known Member

    5,831
    83
    48
    Kev car looking good! Love the roof and the stance. Lovely alloys aswell. any more plans? What colour is that red anyway?
     
  17. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    Thanks matey well if i keep her i will be doing nothing more to styling really, but changing the engine bay and having a tidy out in there get her all nice and clean ad tidy got to get a new bracket for the induction so it is a straight coming off instead of a angle.. and egr delete oil catch tank and then a map ..

    and the colour is volkswagen canyon red mate looks awsome under the sun and has a similar metallic to the lava grey so a great compliment..
     
  18. Ash B

    Ash B Well-Known Member

    5,831
    83
    48
    No problem Kev, aww thats fair enough. I like the style. Some nice plans. Yeah looks really good from the photos. Where yo uget the spray from? Or you take it to a body shop? I may have to steal your mod on the front audi badge mate!!Haha sorry, just to break up the front end on my car. As its all gloss black at the moment. You got any more photos of your car?
     
  19. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    No you cant pinch my idea lol... nah be my guest dude.... and you can by it of the shelf from your local halfords or any motor factors really....

    and yeah i have some more piccies dude here you go:
    the way it sits on the wheels:)

    [​IMG]
    [​IMG]

    a few from a night shoot:

    [​IMG]
    [​IMG]

    then a few from a show or 2 :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    then 1 of what it looks like on the way to a show:

    [​IMG]

    1 more after a little clean :)

    [​IMG]

    Enjoy.
     
    Last edited: Jul 24, 2010
  20. Ash B

    Ash B Well-Known Member

    5,831
    83
    48
    Thanks for the photos Kev car looks lovely. Lava grey is the best colour haha. Car looks good, and great stance, what spring or coilovers do you have? & how low the car?

    Sorry mate im gonna have to pinch your idea! :) I'll be buying a spare front badge on monday and going to get the spray cheers. Mate i love the rear end photo by ritz shows off the colour plus the stance and the alloys. Top car mate. I'll drop you a photo once i've done the badge to my car. Is your roof sprayed or wrapped? Also did you get the spoiler done or just the roof?

    Thanks for the help
     
  21. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    no worries matey well i think it is dropped about 100mm maybe some more as when sat next to a standard 1 my mirror goes underneath it no problem lol... and on coilovers mate of ebay ...

    and it is sprayed and the top of the spoiler is i used Rob at R&R auto finishings in lincoln absolutely fantastic he is ..
     
  22. warrenlord

    warrenlord Member

    771
    15
    18
    whats the specs on the wheels and tyres?
     
  23. Ash B

    Ash B Well-Known Member

    5,831
    83
    48
    Nice drop, how it compare to the springs? Any problems with speed bumpers? Lol soo pretty low really haha!!! You got a link to the coilovers mate? How much did you pay if you dont mind me asking?
    Niceee, yeah i got the roof and spoiler on my car wrapped gloss black to go with the mirrors and grill.
     
  24. SneakaFreaka83

    SneakaFreaka83 ASN is hazardous 2 your wallet

    348
    0
    16
    hey mate .. ur car looks the nuts can I ask what suspention you got?.. really wanna get some ASAP and a rough cost?.. your set up looks the BO**CKS .. thanks again
     
  25. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    yeah it is fine mate stiff as hell but good.. and yeah speed bumps are a problem but there is always a way round it lol ...

    i aint got a link no mate just search hot tuning on ebay ... and i think i paid between £200 and £280 cant exactly remember..
     
  26. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    thanks matey i do like the way she sits .... and it is hot tuning off ebay matey... and i think i paid between £200 and £280 cant exactly remember..

    i not heard that before about my car lol but thanks again ...
     
  27. SneakaFreaka83

    SneakaFreaka83 ASN is hazardous 2 your wallet

    348
    0
    16
    ah great thanks for that really appreciate it and cant wait to see more pics...
     
  28. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    There will be more but not such a long break between updates this time lol .
     
  29. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    hey man sorry dint see your post there lol 9s at rear and 8s at front with 215/35/18 all round.
     
  30. Kev_M5KPL

    Kev_M5KPL Member

    269
    1
    16
    Right then peeps am looking at doing something different on the interior of the car i am looking at stripping it and redoing all the front sits back part as looking at something special ;)

    With the set up of audio i have as anyone got any ideas?.. as said stripping it but just taking out rear seat ?...
     

Share This Page