1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Down we go! ( pics )

Discussion in 'A3/S3/Sportback (8P Chassis)' started by Sock, Aug 13, 2011.

  1. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 15, 2011]
    Lol I'll remember that
    #41
  2. N8
    Offline

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    Joined:
    Jul 4, 2007
    Messages:
    17,161
    Likes Received:
    688
    [Aug 15, 2011]
    aka I'm BALLIN' lad :laugh:
    #42
  3. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 15, 2011]
    thats the sign that your ballin bro haha mine catches the leon c.r front all the time supprissed its still on there tbh lol saves my bumper tho
    #43
  4. N8
    Offline

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    Joined:
    Jul 4, 2007
    Messages:
    17,161
    Likes Received:
    688
    [Aug 15, 2011]
    haha
    #44
  5. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 15, 2011]
    Raised it 13mm at the back tonight, odd number I know but we couldn't decided how much to do it and that's the first number that popped into my head lol

    Will post a new pic when it's light, looks spot on now :)
    #45
  6. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 15, 2011]
    ive not got mine all the way down the rear didnt want any r.r that looks awfull all the way down on the front tho
    #46
  7. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 15, 2011]
    Awful on mine?
    #47
  8. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 15, 2011]
    no not on yours matey yours looks lovely no S3 lowered will ever look bad , im on about the horrible r.r you get on some cars
    #48
  9. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 15, 2011]
    Lol I'm going to look a tit now but what is r.r ?
    #49
  10. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 15, 2011]
    reverse rake where the back is lower than the front , looks like its got a heavy load in the boot sort of thing
    S3 exluded they look lovely all the time :wub: a4's suffer with it badly
    Last edited: Aug 15, 2011
    #50
  11. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 15, 2011]
    Ah get you now, yeah I hate that. I'm so pleased the big gap in the front arch is gone now, she looks level and tidy now.

    On a side not I had my first real race today , with a Leon FR.

    Sat on his arse up to a very high speed with ease and could smell the 'thrash' from his car when we got to the lights and I haven't got my Blufin on at the min :)
    Last edited: Aug 15, 2011
    #51
  12. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 15, 2011]
    S3 ftw!! :) what was his expresion like i bet he was gutted haha , get some pics up when you get chance dude now it adjusted , dont forget they will settle and poss drop a bit more , mine did they dropped another 5-10mm :wub:
    #52
  13. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 15, 2011]
    He didn't look over when we pulled up at the lights, then he 'let me go' when they went green lol

    Will post up pics tomorrow, new tyres and a proppa remap next

    I'm all mod hungry again and the mrs is rubbing her hands cuz I have to buy her something each time I spend on the car lol
    #53
  14. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 15, 2011]
    Look at my writing there, the Nottingham in me is starting to show lol
    #54
  15. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 15, 2011]
    hahaha i love it when people do that so funny when they dont even look at you i used to do it all the time when i had my old rs hahha , good man looking forward to them , whats next then wheels,tuning , asn aka the wallet buster
    #55
  16. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 15, 2011]
    Tbh I quite like the wheels I got, toying with getting them refurbed black?

    Decent stage 1 remap I think, going to try the shark one as they are local to me and blufin is good enough but lacks that real 'off we go then' feeling lol
    #56
  17. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 15, 2011]
    yeah fair enough mate gloss or matt i would say gloss if you were going to do them , yeah ive heard good things about shark and if they are local to you then happy days
    #57
  18. jungleman
    Offline

    jungleman Well-Known Member

    Joined:
    Mar 24, 2010
    Messages:
    2,051
    Likes Received:
    42
    [Aug 15, 2011]
    haha wait till your running some real power and then you can put to shame some real performance cars, agree, keep the wheels as stock looking as possible, nothing like a wolf in sheeps clothing! ;)
    #58
  19. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 15, 2011]
    i bet you put a good few cars to shame paolo supercar slayer
    #59
  20. jungleman
    Offline

    jungleman Well-Known Member

    Joined:
    Mar 24, 2010
    Messages:
    2,051
    Likes Received:
    42
    [Aug 15, 2011]
    ive surprised a few, they really dont like it haha
    its odd though, gotten use to the power now i dont feel it any more, think tomorrow im gonna stick the oem map on for a few days just to see how slow the stock car is lol
    #60
  21. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 15, 2011]
    Gloss was my thoughts too :)

    Yeah this is the fastest car I have owned so the thought of it getting faster is mouth watering!

    Jungleman , any sound clips of your Milltek?

    I had a Milltek on my ST220 and it sounded Awsome
    #61
  22. jungleman
    Offline

    jungleman Well-Known Member

    Joined:
    Mar 24, 2010
    Messages:
    2,051
    Likes Received:
    42
    [Aug 15, 2011]
    will see what i can find lol
    #62
  23. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
  24. jungleman
    Offline

    jungleman Well-Known Member

    Joined:
    Mar 24, 2010
    Messages:
    2,051
    Likes Received:
    42
    [Aug 15, 2011]
    ok... how do you add an audio file lol?
    #64
  25. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
  26. S3RYE
    Offline

    S3RYE Interior Next!!

    Joined:
    Apr 20, 2009
    Messages:
    3,460
    Likes Received:
    67
    [Aug 17, 2011]
    where u goin nath? im going on the 13th to Florida but will be in Miami on both weekends having it LARGE!!!!
    #66
  27. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 17, 2011]
    Few more photos now it's been tweaked, it has a sludgy forward lean but there's only a quarter of a tank in it so I wanted to leave room for when it's full

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    #67
  28. jungleman
    Offline

    jungleman Well-Known Member

    Joined:
    Mar 24, 2010
    Messages:
    2,051
    Likes Received:
    42
    [Aug 17, 2011]
    still cant work it out, even converted the audi to a video file but photobucket keeps failing on the upload :(
    #68
  29. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 17, 2011]
    Lol I'm a Pc, and windows 7 was not my idea!
    #69
  30. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 17, 2011]
    well mate that looks spot on matey well done ,nose down ftw!! thats how ive got mine looks epic :) :wub:
    #70
  31. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
    [Aug 17, 2011]
    I'm loving it even more now, trouble is I keep nailing it round corners so tyres will be needed sooner than expected lol
    #71
  32. FranA3
    Offline

    FranA3 events moderator Regional Rep

    Joined:
    Dec 4, 2008
    Messages:
    7,145
    Likes Received:
    246
    [Aug 17, 2011]
    haha thats the way man
    #72
  33. Sock
    Offline

    Sock Shark in a Goldfishes clothing

    Joined:
    Nov 23, 2010
    Messages:
    576
    Likes Received:
    18
  34. N8
    Offline

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    Joined:
    Jul 4, 2007
    Messages:
    17,161
    Likes Received:
    688
    [Aug 18, 2011]
    I went Miami 3 years ago - was out of this world! Going to Canada, Rochester and New York.

    Dave - Stance looks perfect now, well done lad
    #74
  35. S3RYE
    Offline

    S3RYE Interior Next!!

    Joined:
    Apr 20, 2009
    Messages:
    3,460
    Likes Received:
    67
    [Aug 18, 2011]
    yeh cant wait!! ahhh i really want to go Canada!! thought Rochester was in the UK & my auntie & uncle live in NYC so im due out there soon!!

    agree with Nath... Stance on this S3 looks spot on!
    #75
  36. N8
    Offline

    N8 Kowalski Details VCDS Map User

    Joined:
    Jul 4, 2007
    Messages:
    17,161
    Likes Received:
    688
    [Aug 18, 2011]
    No Rochester over there kid! Yh will be nice to have a break :wub:
    #76

Share This Page