1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Dane's Hybrid Conversion Thread

Dane Apr 11, 2011

  1. Dani_B19

    Dani_B19 Audi-sports own special child.

    8,843
    296
    83
    Aww cecil you beat me to it lol.

    Come on bill you know you love GB :).
     
  2. <tuffty/>

    <tuffty/> Badger 5 Edition...Its all about the flow... Staff Member Moderator Audi S3

    20,341
    3,494
    113
    I'm putting my money on both ;P

    <tuffty/>
     
  3. Dane

    Dane Had an 8L S3, a B5 RS4 now I have a B8 S4

    4,062
    162
    63
    Lol I only meant the mani, I've not been keeping up with the gb.

    Tuffty I heard it was absolute pig, so thanks man, I've had words with the car and told it not to be such a beeitch
     
  4. cecilthesausage

    cecilthesausage ...It's Never Finished...

    933
    112
    18
    Very organised but very very keen lol
     
  5. badger5

    badger5 www.badger5.co.uk Site Sponsor

    9,172
    1,790
    113
    feck mani GB's - lol - Mani @ this stage is a one off... until I recover from the trauma of making this one, which based on time alone to make would be >£1000 item, clearly not something salable. I will chalk it up to being a challenging engineering exercise. :p

    everything about working with head in situ on S3's is a complete arse. Cyl head off is the far more efficient way of doing this.
    My forearms are also scraped and bruised to ****.. Not enjoy the process I have to say.
    just driveshaft to bolt back on and turbo support bolt, connect lambda electrically.. bung some fluids back in it and turn the key.. later today. Hoping to hell I can access the turbo support bolt now I put the sodding DP back on.. with its inaccessible 1 nut/stud which caused me a lot of pain yesterday. got home just before 6 last night, flopped in the chair, watched recorded F1 and promptly fell asleep. Knackered!
     
  6. Dane

    Dane Had an 8L S3, a B5 RS4 now I have a B8 S4

    4,062
    162
    63
    Love you man! I seriously appreciate the effort dude!

    If its gonna be running later I might pop over and see the old girl.
     
  7. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    I think Dane should do a days work for you Bill free of charge and he's not allowed to leave until his forearms look like thay've been through a blender ;)
     
  8. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    Seconded.... lol
     
  9. Dane

    Dane Had an 8L S3, a B5 RS4 now I have a B8 S4

    4,062
    162
    63
    If he wants anything actually working at the end of the day then thats not a good idea, that would be one hard earned reputation down the drain! lol
     
  10. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    Tea duty for the day? :yes:
     
  11. Dane

    Dane Had an 8L S3, a B5 RS4 now I have a B8 S4

    4,062
    162
    63
    If I can help out I'm always happy to :superman:

    I am paying Bill you know... :thumbsup:
     
  12. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Yeah but I think you owe him and Tuffty some blood, sweat and tears by the sounds of it ;)
     
  13. Dane

    Dane Had an 8L S3, a B5 RS4 now I have a B8 S4

    4,062
    162
    63
    yikes feels like I could be getting bullied into doing something no man ever wants to do... lol
     
  14. <tuffty/>

    <tuffty/> Badger 5 Edition...Its all about the flow... Staff Member Moderator Audi S3

    20,341
    3,494
    113
    You are already driving a micra ;P

    <tuffty/>
     
  15. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    "Bring out the gimp" ;)

    [​IMG]
     
  16. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    Harsh....






    But fair. :thumbsup:
     
  17. <tuffty/>

    <tuffty/> Badger 5 Edition...Its all about the flow... Staff Member Moderator Audi S3

    20,341
    3,494
    113
    I am sure Bill would just be grateful of a cup of tea to be honest Neil lol...

    <tuffty/>
     
  18. Dane

    Dane Had an 8L S3, a B5 RS4 now I have a B8 S4

    4,062
    162
    63
    True that!

    Westle

    [​IMG]
    Jog on!
    Are you super bored today dude? lol :cool:
     
  19. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Yeah every day ;)

    I've turned into a troll, spamming threads with ****e posts........ bit like you do ;)
     
  20. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    I'm equally guilty.

    Boobs!!!! lol
     
  21. Dane

    Dane Had an 8L S3, a B5 RS4 now I have a B8 S4

    4,062
    162
    63
    Moi?! I've been very good thank you very much, Ive only helped derail recently, as opposed to actually starting the derailing process... lol
     
  22. badger5

    badger5 www.badger5.co.uk Site Sponsor

    9,172
    1,790
    113
    should be running yea..
    got to rework wellys decat pipe tho, remove it again... :( as the 2nd lambda bung is completely fecked, seized, cross threaded the lot.. going to have to remove the nicely sealed decat pipe and weld in a new boss. one step fwds, one step backwards (as usual.. cars eh!)
     
  23. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Maybe we've swapped rolls? I'm slowly catching up with Welly's post count and now I know how he has so many ;)
     
  24. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    Really? :S
     
  25. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Where abouts is that lambda bung?
     
  26. superkarl

    superkarl MAN OF STEEL

    9,217
    2,253
    113
    Tut tut welly. Now youl have to be tea boy with Dane. Haha
     
  27. Dane

    Dane Had an 8L S3, a B5 RS4 now I have a B8 S4

    4,062
    162
    63
    Just when you think the hard works finished, I'll put the kettle on when I get there!
     
  28. badger5

    badger5 www.badger5.co.uk Site Sponsor

    9,172
    1,790
    113
    yep. :(
    not anything to do with you... its just how it is, corroded, maybe crossed from 1st install, who knows??!
     
  29. badger5

    badger5 www.badger5.co.uk Site Sponsor

    9,172
    1,790
    113
    :D top banana

    Badger - fueled by cups of tea, copious amounts
     
  30. badger5

    badger5 www.badger5.co.uk Site Sponsor

    9,172
    1,790
    113
    in the decat pipe
     
  31. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    Thanks Bill. I thought Welly's car only had 1 lambda being an onlder engine unlike the BAM which have a pre and post cat sensor?
     
  32. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    Yep, thats correct. Bill knows this all to well as without wideband lambda, it's a ***** to map.
     
  33. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    Weird. A pain it the arse though. :(

    It's all about the flow (of tea).... Badger 5 Mantra.
     
  34. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    :p
     
  35. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    So you've just bunged the hole for where the post cat sensor should go?

    How easy is it to map a car that has a decat and a post cat sensor, because the sensor wont like it?
     
  36. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    AFAIK, the second lambda has no real control on fuelling - it is there so the ECU knows how efficient the CAT is.

    Bill will be able to answer this much better than me...
     
  37. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    Yep. Simples.
     
  38. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    IT's strange because on my previous map the post cat sensor was telling VCDS that the cats were damaged and I can only assume this was where the poor map was underfueling! The Revo has sorted any abnormalities.
     
  39. Welly

    Welly VX220 SC Driver :)

    10,696
    126
    38
    Yeah, in all fairness, that map that was on there wasn't the best. In fact it was very lean IIRC.
     
  40. Westy

    Westy Well-Known Member

    17,436
    1,089
    113
    It was as lean as a baked bean!

    Dane sorry for another hi-jack.

    I'll get it back on track by asking where you're mounting your WMI system?
     

Share This Page