1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

bit of a RS3 present in the post today! (Pics inside!)

Discussion in 'A3/S3/Sportback (8P Chassis)' started by JJ.Foulds, Oct 22, 2013.

  1. JJ.Foulds
    Offline

    JJ.Foulds Well-Known Member

    Joined:
    Feb 23, 2013
    Messages:
    1,126
    Likes Received:
    164
    [Oct 22, 2013]
    Bought this from ebay monday, and it arrived today! Its NOT stuck on, and the brake light isnt pushed in properly yet either.
    Been told about £120 for spray and bonding which i think is too much, How much should i be looking at? £70-80?

    Also i want it to match the roof, so do i just want it metallic black? lol

    Anyway tell me what you think, and yes i realise its only an A3 and not an RS3 but sooo what!

    [​IMG]


    Uploaded with ImageShack.us
    [​IMG]


    Uploaded with ImageShack.us
    [​IMG]


    Uploaded with ImageShack.us
    [​IMG]


    Uploaded with ImageShack.us
    [​IMG]


    Uploaded with ImageShack.us


    [​IMG]


    Uploaded with ImageShack.us

    JJ.
    Last edited: Oct 22, 2013
    #1
    DeeGee68 likes this.
  2. Ads

    Ads

    [Oct 1, 2014]

  3. Mr. B
    Offline

    Mr. B English...not so good

    Joined:
    Jan 23, 2012
    Messages:
    987
    Likes Received:
    160
    [Oct 22, 2013]
    Cool, can't wait for that build thread now!:icon_thumright: Is it genuine? I had my 3DR spoiler sprayed for 60, used tiger seal to bond it myself.
    #2
  4. Kaibo
    Offline

    Kaibo Member

    Joined:
    Jun 29, 2011
    Messages:
    358
    Likes Received:
    14
    [Oct 22, 2013]
    Is your car Green JJ?
    Liking the spoiler by the way, keep up the good work
    #3
  5. JJ.Foulds
    Offline

    JJ.Foulds Well-Known Member

    Joined:
    Feb 23, 2013
    Messages:
    1,126
    Likes Received:
    164
    [Oct 22, 2013]
    Nope not genuine, ebay special. all my mods are done on the CHEAP, (i am only a student afterall) :p

    JJ
    #4
  6. JJ.Foulds
    Offline

    JJ.Foulds Well-Known Member

    Joined:
    Feb 23, 2013
    Messages:
    1,126
    Likes Received:
    164
    [Oct 22, 2013]
    Aye its 'cambridge pearl green' or something lol. looks black most of the time but with a bit of sun it sparkles, and i mean sparkles ALOT, kind of like a vampire, and looks very girly. LMAO.
    When i went to buy it, i thought it was black, and was rather surprised when it wasnt when i got there... lol.

    JJ.
    #5
  7. Kaibo
    Offline

    Kaibo Member

    Joined:
    Jun 29, 2011
    Messages:
    358
    Likes Received:
    14
    [Oct 22, 2013]
    I've not seen that colour on an A3 before, good to be different, I bought a Blue car years ago in the dark, when I went to collect it it was Red, I argued with them for ages lol
    #6
    jphc and autolatry like this.
  8. JJ.Foulds
    Offline

    JJ.Foulds Well-Known Member

    Joined:
    Feb 23, 2013
    Messages:
    1,126
    Likes Received:
    164
    [Oct 22, 2013]
    Might just spray it myself tbh, give it a go see what happens lmao.
    what u think?/what spray to buy?

    jj
    #7
  9. S3_Jacko
    Offline

    S3_Jacko Well-Known Member

    Joined:
    Jul 16, 2010
    Messages:
    1,403
    Likes Received:
    362
    [Oct 22, 2013]
    Plasti-dip it neon orange ;) haha
    #8
  10. JJ.Foulds
    Offline

    JJ.Foulds Well-Known Member

    Joined:
    Feb 23, 2013
    Messages:
    1,126
    Likes Received:
    164
    [Oct 22, 2013]
    The whole car will be going white in Jan ;) and im deciding on a colour sceme :p
    Orange might make the cut!
    #9
  11. S3_Jacko
    Offline

    S3_Jacko Well-Known Member

    Joined:
    Jul 16, 2010
    Messages:
    1,403
    Likes Received:
    362
    [Oct 22, 2013]
    Haha... Would love to do my old standards alloys neon orange, would look smashin on sprint blue, but wouldnt get away with it long... Maybe track day! Haha
    #10
  12. Mr. B
    Offline

    Mr. B English...not so good

    Joined:
    Jan 23, 2012
    Messages:
    987
    Likes Received:
    160
    [Oct 22, 2013]
    Oh ok, did it come from the RS3 replica kit? You do idealy need a compesser and gun to get good finish. Unless you what your doing,it's going to end up costing more because they have to remove your mess lol before they can paint.
    #11
  13. JJ.Foulds
    Offline

    JJ.Foulds Well-Known Member

    Joined:
    Feb 23, 2013
    Messages:
    1,126
    Likes Received:
    164
    [Oct 22, 2013]
    Hmm wel i dont have a gun, sooo maybe i will get it done by a garage, i ordered some tiger seal tho, so i will bond it myself.
    What colour do i need to have it sprayed to be in line with the black glass roof? just a gloss, or metallic finish you think?

    JJ.
    #12
  14. JJ.Foulds
    Offline

    JJ.Foulds Well-Known Member

    Joined:
    Feb 23, 2013
    Messages:
    1,126
    Likes Received:
    164
    [Oct 23, 2013]
    ok well, spoiler in with spraybay, will be on my car sat! i might post a sneaky pic!

    JJ
    #13

Share This Page