AH FabricationsJMB Retrofits
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    1st Gear

    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Newcastle
    Posts
    214

    150K miles. Do you think i should Ko4?

    As above. I want to Ko4 turbo the AGU but is 150k miles too much?

    Im worried ill blow it up and waste my money? Whats your thoughts?

    Dont worry Im not a total noob with cars lol

    Cheers, Lee

  2. # ADS
    ADS
    Join Date
    Always
    Location
    Global
    Posts
    Many
     
  3. #2
    Prawn's Avatar
    My other car is a MINI!!!!

    Status
    Online
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Basingstoke
    Posts
    9,362
    nah, man up!

    I stuck a ko4 hybrid on mine at 211k and havn't looked back!
    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Prawns TFSI Turbo'd 1.8T Track Car

    But I know nothing so ignore me.

  4. #3
    Jimgrim77's Avatar
    5th Gear

    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Clevedon, Near Bristol
    Posts
    957
    I stuck a stage 3 hybrid on mind at 131k.

    Just be mindful that you might want to tighten up some things when going on and check the integrity of some of the worn parts like mounts etc...

    Ming Blue S3, Stage 3 Hybrid Turbo, Custom Map, Bosch 480 injectors, Custom TIP, Forge FMIC, 3" Downpipe, 200 Cell Sport CAT, Full Stainless, XS Power Mani, 6 Paddle Clutch, Red silicone hoses, LCR Brembo's, Forge 007p, KW Suspension Kit, Green filter, THS Mounts, 11mm & 16mm spacers, H&R Anti-roll bars, RS6 18" alloys, Michelin PS3's, Red Dog Bone Mount, Neuspeed quickshift, Boost Gauge, Aero wipers, LCR splitter, Forge Tie-bars, LED bulbs, Armrest, Custom TT pedals.

  5. #4
    brasiliangringo's Avatar
    3rd Gear

    Status
    Offline
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    544
    Quote Originally Posted by Prawn View Post
    nah, man up!

    I stuck a ko4 hybrid on mine at 211k and havn't looked back!
    Amazing, so much for high mileage - was the rest of the car standard at that age and in good nick ?

  6. #5
    Prawn's Avatar
    My other car is a MINI!!!!

    Status
    Online
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Basingstoke
    Posts
    9,362
    The car is in great condition, but I'll be honest, apart from the engine, shell, and dashboard, nothing remains of the original car. haha.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Prawns TFSI Turbo'd 1.8T Track Car

    But I know nothing so ignore me.

  7. #6
    Customboy's Avatar
    4th Gear

    Status
    Offline
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    SE London
    Posts
    836
    Well after meeting and seeing prawns thread I'm getting right in there with my ko4 conversion !!
    p

    THE BLUE BEAST, TAKEN FROM ME, GONE BUT NOT FORGOTTEN
    RTECH STAGE 2 REMAP NOW RUNNING 223 BHP AND 253 FTLB OF TORQUE,
    SUBARU IMPREZA WRX ESTATE SOON TO BE RUNNING 340 BHP
    ANTI LAG/LAUNCH CONTROL/MAF LESS/ LOVE IT !!

  8. #7
    Welly's Avatar
    VX220 SC Driver :)

    Status
    Offline
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Gloucestershire
    Posts
    10,695
    Good. Mileage is nothing to be scared of IMO.
    ------------------------------------------------------------------------------------------
    "Marriage is like a coffin and each kid is another nail."
    Homer Simpson





  9. #8
    marshall-12's Avatar
    1st Gear

    Status
    Offline
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    203
    give it a good service at the same time though.
    UpperClass Nerds ..

  10. #9
    camscockle20vT's Avatar
    The stigs ugly brother

    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    1,673
    Ha it seems everyone is going k04
    Have you had forged rods prawn?

  11. #10
    1st Gear

    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Newcastle
    Posts
    214
    Ahh i see. i just thought it was a bit high lol. Ive changed the tie rods and ends, arb bushes, wishbone bushes, wheel bearings, rear beam and im going to get some top mounts when i get paid lol. The shell looks alright Ive just got a bit of rust coming through on the bottom of the doors.

    Ive got a big FMIC to go on with a 007p on the way aswell.

    I best get saving for a turbo and manifold etc

    Ps - do you need a propper tool to tighten the inner balljoint on the tie rods cos mines keep coming loose.

    Cheers

  12. #11
    Prawn's Avatar
    My other car is a MINI!!!!

    Status
    Online
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Basingstoke
    Posts
    9,362
    Quote Originally Posted by camscockle20vT View Post
    Ha it seems everyone is going k04
    Have you had forged rods prawn?
    nothing. 100% Stock engine at 213k pushing 300bhp
    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    Prawns TFSI Turbo'd 1.8T Track Car

    But I know nothing so ignore me.

  13. #12
    camscockle20vT's Avatar
    The stigs ugly brother

    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    1,673
    Quote Originally Posted by L33h View Post

    Ps - do you need a propper tool to tighten the inner balljoint on the tie rods cos mines keep coming loose.

    Cheers
    I think not but id google it, will probly direct you back to ASN.

  14. #13
    camscockle20vT's Avatar
    The stigs ugly brother

    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    1,673
    Quote Originally Posted by Prawn View Post
    nothing. 100% Stock engine at 213k pushing 300bhp
    Ha what a lottery, dont want to jinx you so ill keep my next question to myself lol

  15. #14
    1st Gear

    Status
    Offline
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Newcastle
    Posts
    214
    Quote Originally Posted by camscockle20vT View Post
    I think not but id google it, will probly direct you back to ASN.
    Ive just looked on vortex and apparently you can get into it from the engine bay to get it a little tighter. ill have a go cheers lol

 

 

Similar Threads

  1. 150k
    By quattrojames in forum A4/A4 cabriolet/S4 forum(B6 chassis)
    Replies: 134
    Last Post: 1st March 2012, 09:46
  2. 8p ko4 on an 8l ???
    By AARON77 in forum A3/S3 Forum (8L Chassis)
    Replies: 7
    Last Post: 23rd May 2011, 12:07
  3. KO4 Into S4
    By Nez in forum A4/S4 forum(B5 Chassis)
    Replies: 3
    Last Post: 7th April 2009, 17:17
  4. 53k miles 210 or 71k miles 225?
    By ianysm in forum A3/S3 Forum (8L Chassis)
    Replies: 31
    Last Post: 21st January 2009, 21:15

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Single Sign On provided by vBSSO

Garage Plus, Vendor Tools vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.

Content Relevant URLs by vBSEO